Σχόλιο για τις δημοσιεύσεις για το εμπορικό λιμάνι της Χαλκίδας

Διαβάσαμε από τα πιο επίσημα χείλη εκπροσώπου του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας (https://www.facebook.com/andreaspapandreoy), ότι σύμφωνα με το Master Plan ετοιμάζονται στον ΟΛΝΕ να διαθέσουν 5 εκατομμύρια ευρώ για την μεταφορά του λιμανιού στο Τσιμεντάδικο. Και ρωτάμε κάθε αρμόδιο :

 

  1. Αυτή η λύση είναι η οριστική λύση για το εμπορικό λιμάνι της Χαλκίδας ή προσωρινή (γιατί κάπου υπονοείται και αυτό);   
  2. Αν είναι προσωρινή λύση με ποιο δικαίωμα και πως θα δικαιολογήσετε σε έναν μελλοντικό έλεγχο το πέταμα στην κυριολεξία 5 εκατομμυρίων ευρώ ;
  3. Μπορείτε απλά να δημοσιοποιήσετε ποια είναι σήμερα τα έσοδα και τα κέρδη του ΟΛΝΕ από την λειτουργία του εμπορικού λιμανιού ;
  4. Μπορείτε απλά να δημοσιοποιήσετε πόσες βιομηχανίες χρησιμοποιούν σήμερα τον εμπορικό λιμένα της Χαλκίδας ;
  5. Αν είναι μόνιμη λύση η μεταφορά του λιμανιού στο τσιμεντάδικο, ποιες μελέτες  τεκμηριώνουν την λύση αυτή ;
  6. Δεν γνωρίζετε ότι το λιμάνι του Τσιμεντάδικου είναι μόνο για πολύ μικρά φορτηγά πλοία, λόγω βάθους ;
  7. Ακόμη και να κάνετε έργα εμβάθυνσης δεν γνωρίζετε ότι το λιμάνι του τσιμεντάδικου βρίσκεται στο στενό του Ευρίπου, όπου συγκεντρώνονται συνεχώς λόγω των ρευμάτων “φερτά” υλικά, με αποτέλεσμα η όποια εμβάθυνση να ακυρώνεται στους επόμενους λίγους μήνες ;
  8. Ρωτήστε έναν απλό εργαζόμενο του τσιμεντάδικου και θα σας ενημερώσει ότι για τις φορτώσεις του τσιμέντου σε μεγάλα πλοία, λόγω μικρού βάθους δεν μπορούσαν να αγκυροβολήσουν εντός του λιμανιού του τσιμεντάδικου και  χρησιμοποιούσαν μικρά πλοία για μεταφόρτωση.
  9. Δεν έχετε διαβάσει την ακτομηχανική προμελέτη της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΝΕ για το νέο λιμάνι μεταξύ Τσμεντάδικου και Ναυπηγείων, η οποία μιλούσε ρητά για τα προβλήματα αυτά του βάθους των νερών τη περιοχής ;
  10. Δεν έχετε ακούσει για την λύση που έχει κατατεθεί για την αξιοποίηση του λιμανιού της Κύμης, ως βασικό εμπορικό λιμάνι της χώρας, πύλη προς ανατολάς, την βόρεια θάλασσα και το Σουέζ, με νέα ασφαλώς απ’ευθείας σύνδεση Χαλκίδας – Κύμης (χάραξη ΝΑΤΟ) και υποθαλάσσια σύνδεση της Εύβοιας με την Εθνική Οδό στο στενό του Μπουρτζίου ;

(http://polites-limani-chalkidas.blogspot.com/2015/11/blog-post_30.html)

  1. Με είσοδο του σιδηρόδρομου στην Εύβοια και τερματικό σταθμό την Κύμη ;
  2. Με κόστη πολύ λιγότερα από τα τεράστια ποσά που διατίθενται σήμερα για τις παρακάμψεις των πέντε τουλάχιστον πόλεων που προγραμματίζονται ενώ στην περίπτωση της απ’ εθείας σύνδεσης της Χαλκίδας με την Κύμη, απλά θα ενωθούν οι πόλεις με την βασική αρτηρία Χαλκίδας – Κύμης ;
  3. Δεν βλέπετε ότι η Χαλκίδα εξελίσσεται σε μια πόλη του τουρισμού και του πολιτισμού στην Μετα-Βιομηχανική εποχή της ;
  4. Μετά το κλείσιμο τόσων βιομηχανικών μονάδων, εσείς συνεχίζετε να σπέρνετε ελπίδες και προσδοκίες ότι θα γίνουν νέες βιομηχανικές μονάδες (ή θα ανοίξουν οι παλιές), αντί να φτιάχνετε μαρίνες και τουριστικές υποδομές  ;
  5. Αλλά εάν δεν σας προβληματίζουν όλα αυτά, δεν έχετε ακούσει πολλούς ειδικούς που μιλάνε, ότι ακόμη και εάν κάποια μελέτη τεκμηριώσει επιστημονικά την σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα (κάλυψη αναγκών, οικονομική βιωσιμότητα κ.λ.π.) ενός νέου εμπορικού λιμανιού στην Χαλκίδα και το δεχτούμε όλοι, αυτό πρέπει να κατασκευασθεί εκτός των ορίων του στενού του Κόλπου ;

 

Χαλκίδα 29-8-2018

Κώστας Χαϊνάς

Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας

Random Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*
*