Ο Β. Αποστόλου για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης- Προστασία πρώτης κατοικίας & Λεκάνης Απορροής Ασωπού Ποταμού

Ομιλία του Τέως Υπουργού & Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας Βαγγέλη Αποστόλου, κατά τη συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης που αφορά την  εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τα μέτρα για την επιτάχυνση του έργου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις».

«Θέλω να τονίσω ιδιαίτερα την ομόθυμη αποδοχή του σ/ν από τους φορείς που κλήθηκαν στην Επιτροπή, πράγμα που δεν φαίνεται να συγκινεί ένα μέρος της αντιπολίτευσης.

Ξεκινώ την παρέμβασή μου με το άρθρο 11 που αφορά στη περιοχή των Οινοφύτων. Η άτυπη υπερσυγκέντρωση βιομηχανικών δραστηριοτήτων στον άξονα Χαλκίδα – Θήβα – Οινόφυτα, προκάλεσε μια περιβαλλοντική καταστροφή, χωρίς προηγούμενο, την οποία δεσμευόμαστε να αντιμετωπίσουμε.

Από την άλλη μεριά έχουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε έναν υπαρκτό βιομηχανικό ιστό, και το αντίστοιχο ανθρώπινο δυναμικό για να δώσουμε στην περιοχή μια νέα βιομηχανική πνοή, με έμφαση στην τεχνολογία, την καινοτομία, την ανταγωνιστικότητα, και την υψηλή προστιθέμενη αξία.

Αυτά είπε ο Πρωθυπουργός, τον Ιούλιο του 2017 στο αναπτυξιακό συνέδριο της Στερεάς Ελλάδας, στη Λαμία για την ευρύτερη περιοχή των Οινοφύτων. Κι αυτά με τη προτεινόμενη ρύθμιση μπαίνουν στη διαδικασία υλοποίησης. Όχι μόνο με την σύνταξη ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου παρεμβάσεων στη λεκάνη απορροής του Ασωπού ποταμού και την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης της βιομηχανικής περιοχής Οινοφύτων – Σχηματαρίου, αλλά και με τη διασφάλιση των απαιτούμενων πόρων για την υλοποίησή του από το ΕΣΠΑ 2014-2020, από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.

Κι αυτό το στρατηγικό σχέδιο προέκυψε ως αποτέλεσμα των διαδικασιών διαβούλευσης με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και το Δήμο Τανάγρας που η κυβέρνηση διαμόρφωσε.

Θα σταθώ ιδιαίτερα και σε μερικά άρθρα που τροποποιούν τον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016 προς τη κατεύθυνση, όχι μόνο της επιτάχυνσης, αλλά και της απλούστευσης των διαδικασιών υλοποίησης των στρατηγικών και ιδιωτικών επενδύσεων.

Κι αρχίζω από το άρθρο 28 των παρεχομένων ενισχύσεων για κάθε επενδυτικό σχέδιο.

Οι ρυθμίσεις του ευθυγραμμίζουν το γενικό μέρος του 4399,που αναφέρονται στα επί μέρους καθεστώτα ενίσχυσης με το Γενικό Απαλλακτικό Κανονισμό της Ε. Επιτροπής, όπως κι αυτός τροποποιήθηκε πρόσφατα. Είναι σημαντικό για παράδειγμα ότι αποσαφηνίζονται τα ανώτατα όρια των παρεχομένων ενισχύσεων για κάθε επενδυτικό σχέδιο, για μεμονωμένη επιχείρηση, για το σύνολο των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων. Όπως είναι σημαντικό ότι για λόγους ανωτέρας βίας παρατείνεται η αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης της επένδυσης, αλλά και οι ρυθμίσεις που αφορούν στις φοροαπαλλαγές.

Άρθρο 35 Παρέχει τη δυνατότητα σε επενδυτές που έχουν καθυστερήσει στην υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων να γνωστοποιήσουν το σημείο που βρίσκονται, ώστε να υπάρξει οριστική ρύθμιση στην εκκρεμότητα τους, διαφορετικά θα ανακληθούν οι αποφάσεις υπαγωγής.

Θετικές επίσης είναι και οι ρυθμίσεις που αναφέρονται στην οργάνωση και λειτουργία των παραγωγών πωλητών Υπαίθριου εμπορίου, στις Επιτροπές των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας, στις λαϊκές αγορές. Το ανέφερα στην Επιτροπή, το επαναλαμβάνω και σήμερα, προχωρήστε σε θεσμοθέτηση  και σε μιας άλλης μορφής αγορών, τις αγορές των αγροτών παραγωγών.

Αναφέρθηκα επίσης στη παρέμβασή μου στην Διαρκή Επιτροπή στην αναγκαιότητα να υπαχθούν στον αναπτυξιακό νόμο και οι επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα στον αγροτοδιατροφικό τομέα, όπως τα μεγάλα θερμοκήπια, ιδιαίτερα αυτά που συνδέονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής και επεξεργασίας κτηνοτροφικών προϊόντων, οι μονάδες επεξεργασίας ζωικών αποβλήτων για παραγωγή βιοαερίου και οι ολοκληρωμένες πρότυπες μονάδες υδατοκαλλιέργειας

Πρέπει επίσης να δείτε τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες των ΟΤΑ. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα στην υλοποίηση του LEADER. Ο κανονισμός λειτουργίας τους πρέπει να εφαρμόζεται μέχρι τα 200.000. ευρώ, όπως ίσχυε πριν τον 4412/2016.

Θα σταθώ σε δύο τροπολογίες. Παραλάβαμε μία Βιομηχανία Ζάχαρης που βρισκόταν στα πρόθυρα του κλεισίματος, κάναμε μια παρέμβαση με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, δίνοντας 30 εκατομμύρια για να την κρατήσουμε όρθια. Δρομολογούμε ήδη την οριστική επίλυση του προβλήματος συνέχισης της λειτουργίας της και προς αυτή την κατεύθυνση είναι πολύ θετική η ρύθμιση που αφορά τους εργαζόμενους. Θα κρατήσουμε ανοιχτή τη Βιομηχανία γιατί θέλουμε και τους εργαζόμενους και τους τευτλοπαραγωγούς όρθιους.

Και κλείνω με την τροπολογία για την προστασία της πρώτης κατοικίας 150.000 συμπολίτες μας, δηλαδή το 75% των δανειοληπτών των στεγαστικών δανείων με πρόβλημα στην εξυπηρέτησή τους ανακουφίζονται. Αυτό υποσχεθήκαμε, αυτό κάνουμε.

Ιδιαίτερα θα σταθώ στα δάνεια των αγροτών που έχουν υποθηκεύσει την πρώτη κατοικία. Μπαίνουν στη ρύθμιση αυτά που έχουν σχέση με τις τράπεζες και πρέπει να δούμε μπαίνουν και αυτά που έχουν μεταφερθεί στη PQH, δηλαδή στον εκκαθαριστή, και όπως είπε ο εκπρόσωπος της Τράπεζας της Ελλάδας στην Επιτροπή μπαίνουν κι αυτά.

Ανακούφιση λοιπόν για όλους και ειδικά γι αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη.»

Random Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*
*