ΧΑΛΚΙΔΑ: Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης για το φυσικό αέριο

Είναι σαφές ότι ο Αγωγός Φυσικού Αερίου  (ΤΑΠ) αποτελεί βασικό πυλώνα στα σχέδια της αστικής τάξης για μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό κόμβο και η κατασκευή  και λειτουργία του ανοίγει νέες κερδοφόρες προοπτικές για μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους

 Η «ανάπτυξη» που διαφημίζει η κυβέρνηση, για τους εργαζόμενους στηρίζεται σε θέσεις εργασίας χτισμένες πάνω στους αντιλαϊκούς νόμους όλων των προηγούμενων ετών, με χαμηλά μεροκάματα, χωρίς ένσημα ειδικότητας, με εντατικοποίηση της εργασίας μέσα από εξαντλητικά ωράρια, με 8ωρα που γίνονται 11ωρα, με περιπλάνηση από το ένα εργοτάξιο στο επόμενο, χωρίς δικαιώματα, με υποχρεωτικές άδειες.

Αντίθετα, τα κέρδη των εταιρειών που ανέλαβαν την κατασκευή (ξένων και ελληνικών) είναι τεράστια, επιδοτούμενα από τη φτηνή εργασία, κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού κρατικού προϋπολογισμού, που πληρώνει ο λαός με απανωτούς φόρους και χαράτσια.

Αυτή η «ανάπτυξη» δεν θα φέρει οφέλη ούτε για το λαό ευρύτερα, μιας και το φυσικό αέριο δεν προβλέπεται να είναι φτηνό για τις εργατικές – λαϊκές οικογένειες, με δεδομένη τη συρρίκνωση των εισοδημάτων όλα τα προηγούμενα χρόνια και την κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής. Έτσι, η κατασκευή και λειτουργία του αγωγού δεν πρόκειται να αντιστρέψει ούτε τις συνθήκες «ενεργειακής φτώχειας» στις οποίες διαβιούν σήμερα χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά, που αδυνατούν να πληρώσουν για τα στοιχειώδη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αξιοποίηση των ΑΠΕ,  στην Κάρυστο, που είναι υπερκορεσμένη από ανεμογεννήτριες, έκοψαν το ρεύμα σε πάνω από 300 συνδέσεις αφού τα τιμολόγια της ΔΕΗ είναι υπέρογκα και δυσβάσταχτα για τα Λαϊκά νοικοκυριά.

Ωφελημένες θα βγουν ξανά οι μεγάλες βιομηχανικές επιχειρήσεις στον τομέα της μεταποίησης, καθώς το φυσικό αέριο θα αξιοποιηθεί για τη μείωση του ενεργειακού τους κόστους, ενώ αναμένεται να τροφοδοτήσει και νέο γύρο επενδύσεων σε μονάδες παραγωγής ρεύματος με φυσικό αέριο, στο όνομα της επέκτασης των «καθαρών πηγών Ενέργειας». Επίσης, ο αγωγός αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου δικτύου υποδομών για τη μεταφορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη, ανοίγοντας νέα πεδία κερδοφόρας δράσης για τα μονοπώλια της Ενέργειας.

Με δεδομένα τα παραπάνω, δεν είναι τυχαία η προσπάθεια που κάνουν η κυβέρνηση, αλλά και η ίδια η εταιρεία, να κατοχυρώσουν τον αγωγό ως ένα «σπουδαίο αναπτυξιακό έργο» με πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα και ιδιαίτερα για τις λεγόμενες «τοπικές κοινωνίες». Σ’ αυτόν το σχεδιασμό δεν εντάσσονται μόνο οι παρεμβάσεις κυβερνητικών στελεχών και παραγόντων της τοπικής διοίκησης, για τη διαφήμιση και στήριξη του έργου, αλλά και πρωτοβουλίες της ίδιας της εταιρείας, στο πλαίσιο της «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης», όπως η προσφορά ασθενοφόρων σε ορισμένα νοσοκομεία της περιοχής, οι αναπλάσεις κ.ά. Ανάλογη και  η αναφορά που γίνεται στο μνημόνιο για τις περιοχές κάτω από το όριο της φτώχειας, η υπόδειξη ενός σχολείου και ενός ιδρύματος του Δήμου.

Συγκεκριμένα, ο TAP σχεδιάζει να υλοποιήσει 47 τέτοιες δράσεις, με τους εύγλωττους τίτλους «Αναβάθμιση της ποιότητας ζωής», «Προγράμματα που ενισχύουν τα μέσα βιοπορισμού για τους κατοίκους των περιοχών όδευσης του αγωγού», «Βελτίωση δεξιοτήτων και ικανοτήτων μέσω εκπαίδευσης και επιμόρφωσης» κ.ά. Σ’ αυτά τα πλαίσια γίνεται και η  συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Κουβέντα όμως δεν γίνεται για τα 21 εκατομμύρια ευρώ δάνειο που πήρε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο κ. Μπακογιάννης, ποιος θα τα πληρώσει και ποιοι θα ωφεληθούν από αυτό το δάνειο. Μήπως δεν γνωρίζουμε ότι τα αυξημένα τιμολόγια της ΔΕΗ δεν περιλαμβάνουν τις αποζημιώσεις που πληρώνει η ΔΕΗ στους παραγωγούς ενέργειας με τα φωτοβολταϊκά και τις ανεμογεννήτριες; Κάτι ανάλογο θα γίνει  και με τα τιμολόγια του φυσικού αερίου, άλλοι θα ωφελούνται και άλλοι θα πληρώνουν.               

Καταψηφίζουμε την εισήγηση, όχι γιατί είμαστε αντίθετοι στη χρήση του φυσικού αερίου αλλά διεκδικούμε το δημόσιο χαρακτήρα του, όπως γενικότερα λέμε για τον τομέα της ενέργειας μέσα από μία ενιαία αποκλειστικά δημόσια επιχείρηση, με τιμολόγια που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων. Δεν δεχόμαστε την επιχειρηματική δραστηριότητα, δεν δεχόμαστε την παρέμβαση και εμπλοκή επιχειρηματικών και μονοπωλιακών ομίλων γιατί την επιδίωξη για ακόμα μεγαλύτερη κερδοφορία θα την πληρώσει ο λαός.

Η ΔΕΔΑ είναι Α.Ε.! Με ποια λογική ο Δήμος Χαλκιδέων, πρέπει να διαδραματίσει το ρόλο του dealer για να διευκολύνει τη διείσδυση μιας τέτοιας επιχείρησης στα νοικοκυριά της αρμοδιότητάς του; Εμείς , σε καμιά περίπτωση, δεν αναγνωρίζουμε αυτό το ρόλο.

Η Λαϊκή Συσπείρωση υποστηρίζει την αξιοποίηση του Φυσικού Αερίου με επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς ΣΔΙΤ και απευθείας αναθέσεις σε επιχειρήσεις.

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Σταματούκος Βαγγέλης

Δημάκη Κατερίνα

Random Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*
*